Legfrissebb képek

Legfrissebb kommentek

Hozzáférés

rss  RSS hírcsatorna
Az RSS hírcsatorna kizárólag a nyilvános blogbejegyzéseket tartalmazza!

Jog: Látogató

BLOG - BEJEGYZÉS

Reggel Lucus két pohár kakaó után, pelusban (bár az érintetlen) és hálóingben állt rá a mérlegre. :))))))

12 kiló. Ezt konstatálta is egy balett mozdulattal. Döbbenet, bár szép magas, vékony csajszi, de annyit eszik. Hova lesz ez a sok kaja? Tegnap például a Visegrádi Palotajátékokon töki pompst evett szalonnával, egy fagyit, egy fél óriás, frissen sült pogácsát, majd itthon ebédre egy tányér diós tésztát. Vacsizott néhány szelet sonkát olivabogyóval, egy kis barack lekváros kenyeret és néhány pohár zabtejes kakaót.

Áttértünk a zabtejre. Szerencsére minden ellenkezés ellenére rögtön ízlett nekik. A gyerekorvosunk, a homeopátiás orvosunk és a gasztroenerológus is ezt javasolta. Szerencsére a gyeremekkorunkban olyan sokat skandált "a tej élet erő, egészség" elv már sokszorosan megcáfolódtak, a kálcium pedig számtalan helyről pótolható. Leginkább akkor éreztem, hogy abba kell velük is hagyatnom és meg kell fogadnom a doktor nénik tanácsát, mikor az én arcom is pöttyökkel lett tele minden egyes elfogyasztott pohár (főként 2,8-as) tej után. Gergő már az elejétől kezdve utálta, hogy én magam is ennyi tejet iszom és azt is, hogy a gyerkőcök is rengeteget fogyasztanak belőle.

Utána olvastam a kálcium forrásoknak és természetesen a tejnek is. Lehet, hogy magas a kálcium tartalma, minden más hatása és tartalma viszont kevésbé hasznos.

Azért van miből válogatni kálcium szinten:

http://achatina.hu/e107_plugins/content/content.php?content.22

Ahogy néztem, mi leginkább a közepesen jó kálcium forrásokból fogyasztunk sokat, (répát főként és áfonyát) kivéve a görögdinnye, mert az jó kálcium forrásnak számít és abból sokat is esznek a Bocik.

"Választhatunk szójatejet, narancslét, vagy rizstejet, a lényeg, hogy a kalciummal kiegészített változatot keressük. A halfélék közül a szardínia különösen gazdag kalciumban. A konzerv változat, mely apró csontokat is tartalmaz, még dúsabb. A gyümölcsök egészséges étrendünk fontos részei. A kalcium utánpótlás szempontjából a legjobb választás a narancs. Egy almában 8 milligramm, egy banánban 6 milligramm kalcium található, míg egy narancsban 48 milligramm. Ugyanennyi kalciumot juttathatunk szervezetünkbe nagyjából fél csésze aszalt szilva elfogyasztásával is. A zöldségek közül a brokkoli, az articsóka és a leveles kel féléket keressük, ha igazán magas kalcium bevitelről szeretnénk gondoskodni.
A D-vitamin utánpótlást kiválóan szolgálja a halfélék fogyasztása. Megközelítőleg 90g lazac, makréla, vagy tonhal több D-vitamint tartalmaz, mint egy csésze tej.
Az ásványi anyag és vitamin pótlásáról gondoskodhatunk természetes úton, megfelelő étrend, elegendő szabad levegőn való tartózkodás segítségével."

Ennyi a titok. Oda kell figyelni. Az én gyerkőceim kevés zöldséget esznek, csupán répát, borsót, kukoricát és hagymát, ezért kapnak némi bio instant répa és zöldség forrást, illetve heti egyszer kapnak zöldséglevest, amibe azért el lehet rejtegetni dolgokat, akárcsak a főzelékekbe. Képzeljétek, a főzelékeket már újabban saját anyagukból sűrítem, hogy a fehér liszt is kevesebbet szerepeljen az étrenden.

Gyümölcsből viszont szépen fogyasztanak, főként dinnyét, áfonyát, epret, málnát, barackot, szőlőt. Dédi tonna számra hordja ide a jó kis bio gyümiket így folyamatosan pucolom, magozom és fagyasztom is le őket télre. Azért nagy szerencse, hogy a dédi ellát minket ezzel a sok bio cuccal, mert ez a legmegbízhatóbb forrás, így a csirkék, a meggy, a barack, a dió, a borsó, az alma mind vegyszermentesek.

Elkezdtem intenzíven foglalkozni a helyes táplálkozással. Az elmúlt 5 hétben sikerült 6 kilót lefogynom és további 8 kilót szeretnék, bár ezt már kicsit lassabban, heti fél-1 kiló leadással és sporttal. Remélem, az ovi mellett lesz erre is időm már. Próbálok helyesen étkezni, mozogni, levegőn lenni, közben odafigyelni a környezetvédelemre is és valahogy a gyerekeket is erre serkenteni. Most vagy soha :)))

Szólj hozzá a témához!

twitteriwiwfb

Blog info

Luca és Bence világa

A Borsószemek és az Olahikrek folytatása.

img

Gyermekek

Oláh Bence
child_7
13 éves, 3 hónapos, 2 hetes
101 cm, 16000 g
Oláh Luca
child_8
13 éves, 3 hónapos, 2 hetes
101 cm, 12500 g
Fejlődés »

Bejegyzéscímkék

3 évesek (1) 30 hónapos (1) állatkert (2) angyal (1) arcüreg röntgen (1) arcüreggyulladás (1) balett (1) banános palacsinta (1) bárányhimlő (2) beszédfejlődés (1) bili (2) bio (1) bronchitis (1) búcsú (1) csiri-biri (1) cuppanós puszi (1) dackorszak (1) dietetikus (1) éjszaka (1) első nap az óvodában (1) emésztés (2) énekek (1) esés (1) étkezés (2) étrend (2) evés (1) fejlődés (1) felkészülés a télre (1) finom-hangolás (1) fogak (1) fogzás (1) fulladás (1) gasztroenterológus (1) gyerekfoglalkozás (1) gyerektorna (1) gyerekújság (1) gyerekzár (1) hagyományos orvoslás (1) hideg (1) homeopátia (4) időjárás (1) ikrek beszédfejlődése (1) immunerősítés (1) indisó (1) influenza (1) ivás (1) kakilás (5) kétéves (1) kétévesek (1) kétszínű ikrek (1) kettesben (1) kiesett fog (1) kiságy (1) környezet (1) körömlakk (1) krupp (3) kukorica leves (1) laevolac szirup (1) london (1) lovaglás (1) madarász utcai gyermekkórház (1) megelőzés (1) megfázás (1) miért korszak (1) mikulás (1) mondókák (1) nagy ágy (1) nehéz légzés (1) nosztalgia (1) nyár (1) nyaralás (2) oltás (2) orrmandula (1) ősz (1) óvoda (5) óvodai lehetőségek ii. kerület (1) pedagógiai program (1) pedofil bébiszitter (1) pelenka (1) pneumococcus (1) póniovi (1) prevenar (1) receptek (1) rendrakás (1) repülőtér (1) ringató (1) rost (1) sószoba (1) sóterápia (1) szájfeldagadás (1) szobatisztaság (2) szteroid (1) születésnap (2) szülinap (1) szülinapozás (1) távirányító (1) tél (1) télapó (1) tengerpart (1) terrible two (1) tihany nyaralás (1) utónevek (1) versek (1) vírus (1) vissza a munkába (1) wizzair (1) zoo (1)